Keep going all the way to the other side

The other side e Australia.

DSC_0067

Titlul este in fapt ceea ce mi-a sunat in minte tot drumul pana acum si tot de la Travel Channel mi se trage. Cand scriu asta sunt de fapt intr-un avion Malaysia Airlines deasupra Golfului Persic si ma indrept catre Ecuator. Ecranul pe care se proiecteaza traseul avionului tocmai a inceput sa arate ceva cu 5 in fata la ora si incepe sa se vada luminita de la capatul tunelului 🙂

Capatul acestui tunel este mai exact Kuala Lumpur. Ma astepta o zi intreaga de explorat orasul pana la ultimul segment al zborului catre Australia. Sunt prea entuziasmata ca sa dorm, desi in jurul meu se doarme peste tot, iar afara este intuneric. Oricum nu pot sa dorm in chestii care se misca. Mereu m-am intrebat daca este o chestie somatica sau sunt un pic control freak si asa simt ca as fi in control. N-am aflat inca, dar de ajuns cu filosofatul.

In fapt, va scriu despre optiunile de transport catre Australia si drumul pana acolo. Scrierile vor fi  in etape, pe masura ce calatoria avanseaza.

Am plecat de la Bucuresti cu emotii din cauza vremii, dupa ce am incercat cu disperare sa schimbam biletele. Bilete le-am cumparat pe cont propriu undeva in mijlocul verii. Tot cautand bilete mai ieftine am descoperit ca Malaysia zboara de la Istanbul catre Australia. Cum un bilet era cu vreo 400 de euro mai ieftin decat oricare alta optiune din Bucuresti, am trecut la fapte si am cumparat.

Mai ramanea sa gasim zbor ieftin la Istanbul. De la Bucuresti la Istanbul zboara direct trei linii aeriene Tarom, Turkish Airlines si un low cost Pegasus Airlines. Mai sunt si alte zboruri, insa nu directe. Optiunea noastra a fost Turkish Airlines. Era cea mai ieftina (nu cu mult) si avea orele cele mai potrivite. Am ales o varianta in care, la dus, timpul dintre sosirea la si plecarea din Istanbul era de 3,5 ore.

Cum am luat biletul in mijlocul verii am dat o oarecare importanta vremii din iarna, insa am realizat zilele astea ca nu suficienta.  Aceasta ne-a dat mari emotii in ultimele zile pentru ca datorita faptului ca la Istanbul a nins, avioanele au avut intarziere.  Avionul cu care aveam sa plecam noi, cu o zi inainte, avusese intarziere 2 ore. Noi cumparasem biletele independent unul de celalalt, deci era exclus ca avioanele sa se astepte. In final, a fost suficient timp pentru ca am avut noroc si avionul a ajuns doar cu 10 min intarziere la Bucuresti si la timp la Istanbul. Insa, ideea este ca nu iti doresti sa depinzi de noroc cand ai platit deja un bilet non-refundable.  Asa ca sfatul ar fi sa va luati timp suficient intre avioane chiar daca este foarte mult de zburat.

Drumul pana in Australia dureaza intre 28-45 de ore cu tot cu escale, in functie de ce optiuni alegeti. Pentru noi drumul este de 35 ore si  include 2 escale. Efectiv de zbor au fost 1 ora pana la Istanbul, apoi 9.5 ore pana la Kuala Lumpur, urmate de alte aproximativ 7 ore. Timpul efectiv de zbor este acceptabil in comparatie cu celelalte variante existente (din Bucuresti prin Amsterdam, Dubai sau Londra) in care segmenul cel lung dureaza si 12-13 ore.

…..

Pana la momentul cand am intrat in spatiul aerian al Indiei drumul a fost ok. Acolo am intrat intr-o furtuna si chiar la peste 11.000 de metri se resimte puternic, iar turbulentele zguduie avionul.

……

Suntem deasupra Marii Andaman, aproape de Indonezia unde furtuna este si mai puternica, iar turbulentele continua de vreo 2 ore. N-as putea spune ca sunt groaznice insa destul de puternice si cred ca neasteptate pentru echipaj.

…..

Am intrat in spatiul aerian al Australiei de vreo juma de ora. Am ajuns on the other side, insa nu la capatul lumii. Asta e Antartica si e pe to do list pentru mine.

Cerul este senin, iar in departare incepe sa rasara soarele. Nu am dormit de vreo 50 de ore si ma resimt, insa abia astept sa vad ce e la sol. La 8 dimineata aterizam.

Cand veti citi voi articolul asta se va fi intamplat ceva vreme in urma, eu voi fi acasa in fata calculatorului, aventura australiana va fi incheiata, iar povestile acesteia le veti regasi in articolele urmatoare.

Pana una alta Welcome to Australia!

DSC_0037

2 gânduri despre &8222;Keep going all the way to the other side&8221;

  1. Pentru a putea calatorii in toate aceste locuri fara sa platesti o avere trebuie sa te documentezi temeinic, sa faci rezervarile din timp, sa verifici exact pretul fiecarui lucru cu informatiile existente pe diverse site-uri, sa vezi ce merita si ce nu merita sa iei de la agentii si sa ai un pic de noroc. Bineinteles, trebuie si banii insa nu asa multi cu par ela prima vedere.

Lasă un răspuns

