Insula Cangurilor

Insula Cangurilor este a treia insula ca marime din Australia (dupa Tasmania si Melville). Pe continent in dreptul acesteia se afla doua peninsule Flourieau si York. Ferry-boat-ul spre insula pleaca de la  Capul Jervis dincolo de Portul Victor, iar traversarea dureaza 45 minute.  Pe Insula ajungi in Penneshaw unul dintre cele doua orase ale Insulei. Celelalt se numeste Kingsocote si este centrul administrativ al acesteia.

DSCN1115

Contrar numelui pe care il poarta nu am intalnit aici decat cativa canguri. Motivul este unul foarte simplu. Acestia nu ies pe campuri vara ziua in amiza mare din cauza caldurii. Isi petrec ziua in frunzis la umbra si ies la lasarea serii.  Cum spunea ghidul nostru: tu ai iesi la 35 de grade in soare daca ai avea o blana maronie?!?

Cum am petrecut aici doar o zi, nu am reusit decat sa-i zarim pe cativa. Cu toate acestea excursia a fost extraordinara din perspectiva lumii naturale pe care am intalnit-o.

La Hanson Bay Wildlife Sanctuary am cautat si am gasit koala in libertate dormind prin eucalipti.

DSC_0170

Bonus au fost aici papagalii galagiosi si peisajul tipic australian cu pamant rosiatic si bush (vegetatie pitica).

DSC_0191

Un alt reper al insulei este Remarkable Rocks . Sunt niste stanci modelate de vreme in niste forme ciudate strajuind malul oceanului. Ne-am fotografiat si noi, ca tot turistul cu aceastea. Nu este nimic notabil la aceste stanci.

DSC_0254

Mai degraba mi-au atras atentia golfluletele dimprejur datorita apei albastre si plajelor albe netulburate de nicio prezenta umana.

DSC_0223

In Parcul National Flinders Chase, la  Admiral’s Arch, din nou o formatiune stancoasa ciudata, jucasusele New Zealander Fur Seals (Focile Neozeelandeze cu blana) eclipsau cu succes stancile. La acel moment al zilei erau foarte active. Se jucau, se bateau, se plimbau pe pietre. Este un privilegiu pe care nu multi il au in lumea larga, sa le poata vedea in salbaticie. Daca imi aduc aminte corect, acesta este unul dintre cele doua locuri din lume unde le poti vedea asa aproape. Nu mi-am putut lua ochii si obiectivul de pe ele.

DSC_0379 DSC_0393

DSC_0340 DSC_0332

The Arch a cazut pe planul secundar. Este in fapt un perete de stanca cu o deschidere de arcada.

DSC_0350

Au urmat leii de mare adormiti pe plaja. Plaja pe care i-am vazut este, in fapt, locul unde se odihnesc dupa calatoria pe mare cautand hrana, ce dureaza si cate 3 zile la rand.  Mergi pe plaja in grup cu un ghid al rezervatiei si din nou nu ai voie te apropii foarte mult pentru a nu le deranja somnul bine meritat. Regretul meu a fost ca nu am prins un moment in care sa fie macar parte din ei treji. Dormeau care mai de care mai haios.

DSC_0453 DSC_0448

DSC_0433 DSC_0428

Ziua s-a incheiat cu fish and chips inveliti in hartie, nu in ziar, mancati pe fuga in drumul spre feribot. Au fost deliciosi. Nimerisem chiar cel mai bun loc de acest gen din Penneshaw. Nu era nici foarte greu ca tot orasul are vreo 50 de case. Singura parte neplacuta a fost timpul de asteptare. Se pare ca si toti ceilalti turisti aveau acelasi ghid de calatorie ca si noi. Daca imi amintesc corect, locatia se numeste Fish & Chips shop. Daca ajungeti vreodata acolo, nu o ocoliti.

Viata are un alt ritm aici. Ghidul nostru s-a plans in continuu de aglomeratia de pe insula si de trafic. Am vazut vreo 3-4 masini pe tot parcursul nostru pe insula. Dupa spusele acestuia, in mod normal Insula Cangurilor are vreo 400 de locuitori. Cand am vizitat-o era perioada de concedii, iar temporar populatia Insulei ajunsese la 1000 de locuitori.  Lucru care starnea aglomeratia aia fantastica :).

DSC_0065

Impresii despre Kangaroo Island

  • este foarte arida si nu cred ca e o placere sa locuiesti acolo din pricina lipsei apei traduse in restrictii de tot felul
  • ariditatea se cunoaste si uitandu-te la vegetatie vezi peste tot tije uscate ale copacilor

DSC_0270

  • daca o vizitezi ai posibilitatea de a  face cunostiinta cu viata in salbaticie a catorva vietuitoare specifice (canguri, koala, lei de mare, foci, papagali)
  • poti vedea si pinguini, din pacate pentru noi timpul nu a fost suficient si pentru asta.
  • dupa propia-mi parere durata ideala a vizitei este de doua zile ca sa poti face lucrurile tihnit.

Si cateva lucruri practice pentru calatori:

  • exista o serie de tururi organizate de pe continent pe insula care pot fi de 1,2,3 zile dupa buget si preferinta. Dintre acestea,  am luat SeaLink din gara centrala din Adelaide. Costul acesteia a fost vreo 200 dolari australieni de persoana si a inclus transportul de la Adelaide la Cape Jervis si intors, traversarea dus-intors, transportul pe insula, masa de pranz si taxele de intrare la cele vizitate.
  • exista o serie de hoteluri  sau pensiuni atat in orase cat si in Parcul Flinders Chase. De asemenea puteti campa pe insula. Aveti insa grija sa nu faceti focul.
  • puteti inchiria si masina daca vreti sa vizitati insula. Pe langa condusul pe partea stanga,  care nu reprezinta asa o mare problema aici avand in vedere ca nu exista trafic, trebuie sa stii ca pe anumite portiuni drumul nu este asfaltat fara ca lucru aceatsa sa reprezinte o problema de deplasare pe insula.
  • daca nu dispuneti de prea mult timp si trebuie sa alegeti atunci alegeti sa vedeti focile si leii de mare.
  • DSC_0047

Vizitati Kangaroo Island! Este o experienta dintre cele mai placute si autentice.

Lasă un răspuns

