Dubrovnik, my love!

Dubrovnikul este pentru mine definitia vacantei si a relaxarii. Nu stiu daca asta se datoreaza nevoii mele interne de relaxare pe care mi-a satisfacut-o din plin sau atmosferei lejere ce se muleaza exact pe stilul meu, dar cand imi amintesc de zilele petrecute acolo ma relaxez intr-o clipa.

Am ajuns la Dubrovnik in cea de-a doua vizita in Croatia. Fusesem in partea de nord cu ceva vreme in urma, prin urmare era momentul sa vad si sudul. Am hotarat brusc in mijlocul verii ca Dubronik este alesul dintre atatea locuri pe care le puteam vizita. Auzisem atatea lucruri bune si frumoase despre el incat abia asteptam sa ajung.

Booking a fost de mare ajutor si de data asta. Ne-am indragostit imediat de vederea la vechea cetate din Dubrovnik pe care o are hotelul Grand Villa Argentina si, desi realizam ca s-ar putea sa nu faca banii, nu am putut sa alegem alta cazare.

DSC_0191

Pentru transport, am aflat relativ repede ca sigura varianta viabila era Tarom, fiind singura cursa directa ce zbura in vara aia. Pretul era exorbitant pentru un zbor de o ora si jumatate (400 euro), insa ne intrase in cap ca vrem la Dubrovnik, asa ca am platit.

Am ajuns la Dubrovink intr-o duminica seara. Era cald, insa suportabil. Am sarit in primul autobuz spre oras. Citisem in ghid ca trebuie sa ajungem la Pile,  una din portile principale de intrare in vechea cetate si cea mai cunoscuta dintre ele.  Drumul a fost scurt insa frumos datorita peisajului.

DSC_0253

Intrand in Dubrovnik, ne-au iesit in cale zidurile orasului si am inteles de ce se sunt printre cele mai vizitate ziduri din lume. Dar despre ele mai multe la momentul potrivit.

Am avut dreptate in ambele privinte referitor la hotel. Adica atat in ceea ce priveste vederea la cetate care nu este obturata de nimic fiind de-a dreptul superba, cat si in ceea ce priveste camera pe care am rezervat-o in partea mai veche a hotelului, care nu-si facea banii, fiind mica si intunecoasa cu un miros ciudat. Una peste alta nu ne-a deranjat prea tare partea cu camera. Venisem sa lancezim la soare pe malul marii si nu prea ne interesa statul in camera.

DSC_0134

Orasul era foarte „alive”, plin de turisti de toate natiile, care se adaugau celor aproximativ 45.000 de locuitori ai orasului. Intotdeauna mi-a placut sa merg in locuri in care oameni chiar locuiesc si isi traiesc viata si nu prea apreciez destinatiile de genul statiuni turistice pline de hoteluri si turisti in sezon si pustii in restul timpului.

DSC_0033

Un pic despre istoria orasului. In era migratiilor, locuitorii din Epidaurum (Cavtat de astazi, aflat foarte aproape de Dubrovnik) s-au retras pe o insula foarte aproape de coasta dalmata si au fondat Raguza,  Dubrovnik din 1918. In timp Raguza s-a unit cu Epidaurum, fiind separate numai de o stramtoare. Aceasta din urma in timp s-a acoperit, iar astazi pe locul ei se pare ca se afla Stradun, strada principala din vechea cetate.  Mai multe gasiti aici.

Stradun

Picture 324

Portul este cel mai vechi port functional din interiorul unui oras. A fost construit in a doua parte a secolului 15. Astazi are o functionalitate in principal turistica data atat de terasele si restarantele sale, cat si de micile vase care transporta turistii in zonele din jurul orasului.

Zona este plina si ziua si seara si noaptea, fiind una dintre atractiile principale ale vechii cetati. Treci pe aici in drumul tau catre dig. Dar te poti opri sa mananci si sa bei o bere rece.

DSC_0074

Picture 346  Picture 179

Asta am facut si noi in mod repetat. La prima vizita la Locanda Peskarija (mai sus in foto) Justclementina, partenera mea in aceasta vacanta, nu foarte convinsa de mancare la inceput, a lins efectiv atat farfuria de orez tarno (cu cerneala de sepie) si  fructe de mare. Prin urmare, ne-am mai intors acolo.

DSC_0758 DSC_0757

Zidurile Dubrovnikului au fost una dintre cele mai importante fortificatii ale Evului Mediu, nefiind penetrate de nicio armata in aceasta perioada. Sunt printre cele mai mari si mai complexe sisteme de fortificatii din Europa, insa, in mod ironic nu acest fapt, ci diplomatia conducatorilor sai a contribuit la pastrarea lor intacte pana astazi.

Cu toate aceastea, au fost vreo 8 asedii notabile ale orasului. Cel mai recent dintre acestea este cel de la inceputul aniilor 90 in cadrul razboiului din zona ocupata de fosta Iugoslavie si, mai précis, razboiul pentru independenta Croatiei.

Picture 017

Picture 198

Partea surprinzatoare este ca urmele razboiului se vad in oras in mod special in acoperisurile caselor din interiorul vechii cetati care sunt, in majoritate, noi.

DSC_0629

DSC_0598

Terasele din exteriorul zidurilor sunt ceva unic. Nu le-am mai gasit in alte parti decat Dubrovnik. Au un farmec inegalabil pentru ca tin loc de plaja, sezlonguri si barul de pe plaja, iar atmosfera este extraordinar de relaxata. Doar curajul sa sari in apa de pe stanci iti mai trebuie ca totul sa fie perfect.

DSC_0457

DSC_0438

Terasele si restaurantele din interiorul zidurilor propovaduiesc un alt tip de relaxare ceva mai fancy si mai stilat. Sunt foarte dragute si acestea, insa sufletul mi-a ramas la cele din exteriorul zidurilor.

DSC_0546

Am lasat doua dintre cele mai bune chestii la sfarsit.

Digul este locul de adunare a tineretului din oras. Accesul este „conditionat” numai moral de  existenta unei pungi de plastic plina cu diverse licori ce urmeaza a fi consumte in timp ce admiri luminile orasului. Daca punga iti lipseste, mica terasa ad-hoc de la capatul digului iti poate suplini cu success nevoia de lichide.

Digul este „the place to be” seara de seara.

DSC_0734

DSC_0740 DSC_0730

In timp ce Talir este  locul dupa amiezelor de relaxare. Aici poti potoli arsita cu o bere bauta pe „terasa” barului amplasata direct pe scari. Am descoperit locul in cea de-a doua zi a noastra in Dubrovnik, fiind frecventat in mod special de localnici. Nu a fost zi din acest concediu in care sa nu ne bem berea de dupa amiaza aici. De ce? Pentru ca este atat de autentica si placuta ca devii dependent de ea instant.

DSC_0676

DSC_0673

In cateva cuvinte Dubrovinkul este aer de Mediterana, vara, soare si plaje pietoase, terase pe ziduri, digul vechii cetati plin de tineri cu pungi de plastic bine garnisite cu diverse bauturi, Talir, secole de istorie si atmosfera de oras viu.

Si cuvant de final: parte din fotografii sunt creatia bunei mele prietene justclementine  care m-am insotit in aceasta vacanta si pe care incerc sa o conving sa-si faca blogul public inclusiv prin publicarea acestui articol . The two of us : )

Picture 665

4 gânduri despre &8222;Dubrovnik, my love!&8221;

Lasă un răspuns

