O frantura de Kuala Lumpur

Nu putea lasa cele cateva ore de tranzit disponibile sa se iroseasca. Nu-mi sta in fire. Asa ca hai sa facem cunostiinta cu Malaysia.

DSC_0193

Cum biletele pentru a ajunge in oras fusesera cumparate online cu ceva vreme in urma, singurul lucru de facut era sa depozitam bagajele de mana si am rezolvat rapid contra a 10 euro. Pentru cine vrea sa-mi calce pe urme  trebuie sa stiti ca este foarte usor de gasit locul datorita indicatoarelor ajutatoare, insa ar fi bine sa aveti lacat la bagaj pentru ca il predai unor lucratori, nefiind vorba despre un loc de depozitare self operated. Chiar in lipsa unui lacat cred este ok sa-ti lasi bagajul pentru ca Malaysia este o tara cu pedepse severe pentru infractiuni.

By the way, pentru traficul de droguri pedeaspa este moartea, iar pentru restul infractiunilor legate de droguri inchisoarea. Asa ca, daca zborul vostru este prin Amsterdam, abtineti-va de la fumat.

Cum am iesit pe usa aeroportului,  m-a izbit foarte placut aerul cald si extrem de umed. Umezeala era o noutate pentru mine care imi spunea bine ai venit in Asia de Sud-Est sau la Ecuator.

Imediat mi-a iesit in cale unul dintre lucrurile care imi plac cel mai mult la acest oras: vegetatia luxurianta. Din trenul care ne ducea in oras se vedeau plantatiile de palmieri. Ma frapat faptul ca ii planteaza, asa cum plantam noi porumbul. Nu ca ar fi ceva extravangant, dar nu ma gandisem niciodata ca cineva ar planta palmieri. Dar de ce nu?!

In departare se zareau zgarie-norii din oras.

DSC_0108

Orasul este unul tipic pentru un oras asiatic aflat in plina dezvoltare. Zgarie norii din centrul de business si constructiile frenetice din oras iti dau masura in care orasul freamata.

DSC_0103

DSC_0051

Turnurile Petronas au fost multa vreme cele mai inalte turnuri gemene din lume. Prin urmare, sunt asaltate de turisti chiar si astazi. Pentru a le putea vizita si sa poti merge pe podul care le uneste trebuie sa organizezi cumpararea de bilete cu mult timp inainte si sa ai rabdarea de-a sta la coada pentru ca acestea se epuizeaza extrem de rapid.

DSC_0115

DSC_0136

Parcul din spatele Turnurilor Petronas este, de asemenea, foarte frecventat, mai ales ca este in apropierea unui mall si ca aici exista o piscina in aer liber.

DSC_0174

DSC_0181 DSC_0178

Localnicii se relaxau in parc ca in orice alt parc din oricare alta parte a lumii. Nimic altceva, decat infatisarea lor, nu-ti spunea ca esti in Asia.

DSC_0163 DSC_0162

DSC_0150 DSC_0149

Altii se racoreau in piscina publica din aceelasi parc.

DSC_0186

Era 23 Decembrie cand am ajuns in Kuala Lumpur si, desi sunt musulmani, orasul era gatit de sarbatoarea Craciunului. Era clar o chestie comerciala. Parea ciudat sa vezi reni si brazi impodobiti cand afara erau peste 30 de grade si asudai abundent.

DSC_0191

Am intrat in mall si m-am simit ca acasa vanzandu-i pe toti acei tineri iesiti in oras. Era sambata dupa-amiaza. Asta sustine teoria mea ca oamenii, chiar daca locuiesc in locuri atat de diferite ale lumii, nu sunt atat de diferiti cum ai tendinta a crede si ca globalizarea a facut foarte multe victime.

Cu toate acestea, aerul asiatic si exotic era prezent. Temple budiste aflate intre gradini si cladiri de birouri,  o micuta moschee  aflata in spatele statiei de tren intre cladirii de birouri flancate de palmieri sunt doar cateva exemple de imbinare specifica.

DSC_0221

DSC_0194  DSC_0217 DSC_0231

Timpul redus de tranzit si oboseala acumulata pe zboruri nu ne-a permis sa vedem decat o mica frantura din acest oras. Ne-am delectat insa cu o supa de taitei asiatici de care o sa-mi aduc aminte multa vreme si o sa-mi ploua in gura de fiecare data cand am s-o fac. Am experimentat un pic din traficul lor – care fie vorba intre noi nu este deloc diferit de cel din Bucuresti, exceptand condusul pe partea stanga – la bordul unui taxi care nu ne-a dus prea departe dat fiind ca taximetristul nu auzise niciodata de muzee sau alte chestii turistice. Am vazut cum palpita viata acestui oras.

DSC_0199

Dupa cateva ore petrecute in oras, ne-am intors pe aeroport. Aceasta este unul dintre cele moderne ale lumii. Ce ii este specific este ca are in mijloc o gradina cu mica o cascada unde te poti plimba in aer liber.

DSC_0249

DSCN2189

Si in final, cateva alte instantanee.

DSC_0232 DSC_0205

DSC_0225 DSC_0234

DSC_0242 DSC_0238

Lasă un comentariu