Maroc – jurnal de calatorie – Tanger

Sa incepem cu inceputul numit Tanger.

Picture 236

Am intrat in Maroc cu un feribot care a traversat stramtoarea Gibraltar de la Algeciras (Spania) la Tanger (Maroc).  Vacanta era una backpack style. Varianta de transport aleasa este avion pana la Malaga, autobuz la Algeciras, feribot la Tanger si de acolo in restul Marocului masina inchiriata. Intoarcerea, cititi-o in sens invers.

Din Spania ajungi in portul comercial numit Tanger Med. Cred ca este in aceelasi timp si un stabiliment militar insa nu stiu sigur. Cu siguranta, este o poarta importanta catre Europa asa ca este foarte bine pazita. Treci prin security check, ca la aeroport. Din port un autobuz, inclus in pretul biletului de feribot, te duce in oras.

Imediat constati ca Marocul are autostrada. Te intrebi daca sigur esti in Africa sau feribotul te-a dus intr-o alta parte a Europei. Doar peisajul arid si tovarasii de calatorie iti intaresc credinta ca esti in Maroc.

Tanger este un oras care nu-si mai arata faima de alta data. Undeva prin anii 60-70 era destinatia exotica a vedetelor. Astazi este un oras destul de mare si sarac.  Se pare ca a fost chiar lasat sa decada. Se mai vad inca influentele zilelor de glorie, insa sunt palide. O astfel de ramasita este faleza intesata cu cluburi de noapte care mai de care mai luminoase.

Picture 232

Picture 214

Medina este mica, aglomerata si murdara. De asemenea, am citit ca nu este foarte sigura. Noi nu am avut nicio problema. Cand am ajuns acolo era un festival si era politie peste tot.

Picture 015

Iesind din medina observi imediat influenta franceza in arhitectura. In rest Tangerul este un oras asemanator Bucurestiului. Cu blocuri, bulevarde, magazine, hoteluri si terase.

Picture 219

maroc (2294)

Asa cum v-am spus aveam masina inchiriata insa am nimerit la vremea siestei si erau in pauza asa ca am luat si noi o pauza si am zis ca este cazul sa mancam ceva.  Ne-am asezat la o terasa si in timp ce ne uitam pe meniu chelnerul, de altfel foarte zambitor, a inceput sa aduca diverse chestii cum ar fi iaurt, portocale, masline, salata. Cititsem ca fac asta si ti-le pun si pe nota de plata. Prin urmare, am refuzat politicos fiecare chestie adusa de chelner, insa acesta ne-a asigurat ca toate sunt gratis. Si asa a fost in cazul aceasta! Curand masa era plina de diverse chestii si noi inca nu comandasem nimic. Am comandat intr-un final  diverse mancaruri. Acestea au venit cu cartofi prajiti si diverse sosuri. Am aflat pe parcursul calatoriei ca sunt mare fani ai cartofilor prajiti :).

Am terminat masa si ne-am indreptat  spre centrul de inchirieri. Acolo am constat ca masina inchiriate avea ITP-ul expirat. Oamenii de acolo ne-a promis ca pana seara vom avea ITP valid. Asa a fost! Nu ne grabeam pentru ca parte din gasca abia trecea stramtoarea cu feribotul si aveam sa plecam mai departe abia a doua dimineata.

Picture 216

Dupa recuperarea masinii si sosirea lor, am mai dat o raita prin medina. Am dat peste un alai de nunta. Mireasa era purtata de nuntasi intr-o letica acoperita. Acestia erau impodobiti foarte colorat si erau insotiti de muzicanti. Cantau si faceau mult zgomot, insa nu intelegeam ce spuneam. La inceput nu am realizat ce se intampla insa ne-a lamurit chelnerul de la terasa unde stateam.

Picture 212

Ne-am cazat la un hotel curatel, insa saracacios vizavi de portul din interiorul orasului, care se numeste Valencia. Pe la 10 seara medina s-a golit asa ca ne-am indreptat si noi catre hotel. Portul si faleza erau inca agitate, oamenii forfoteau, mancau si vorbea. Pentru noi fusese insa o zi lunga asa ca ne-a dus la culcare.

Dimineata aveam sa plecam in aventura numita Maroc!

Un gând despre &8222;Maroc – jurnal de calatorie – Tanger&8221;

Lasă un comentariu